Aon zag door de toename van het aantal overvallen op zee een gat in de markt.
En hoe meer geinteresseerden voor een verzekering zich aanmelden, des te
lager de premie kan uitpakken. "Tot voor kort ging het om incidenten,
daardoor kon je je er lastig tegen verzekeren", aldus Jeroen Kuyper van
Aon in de Telegraaf.
Volgens het dagblad blijkt de scheepspiraterij een lucratieve markt voor
verzekeraars. Meestal is wel de schade aan schepen en ladingen verzekerd,
maar zijn reders niet verzekerd tegen verlies van huurinkomsten. Nu is dat
dus wel mogelijk.
Ook in Europa
Bij piraterij denkt men al snel aan de wateren in de buurt van Somalië, maar
de rovers zijn nu ook actief op de Europese rivieren, zoals de Donau.
Bulgaarse scheepvaartautoriteiten maakten afgelopen weekend bekend dat de
sinds 2006 al 38 schepen zijn overvallen in de buurt van Servië, zo meldt
dagblad Trouw.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl